اهل قرآن

فَاذْکُرُونِی أَذْکُرْکُمْ وَاشْکُرُوا لِی وَلَا تَکْفُرُونِ

اهل قرآن

فَاذْکُرُونِی أَذْکُرْکُمْ وَاشْکُرُوا لِی وَلَا تَکْفُرُونِ

سوره ناس

يكشنبه, ۳۰ خرداد ۱۳۹۵، ۰۱:۰۵ ق.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم


قُلْ أَعُوذُ بِرَبِّ النَّاسِ ﴿١﴾


  مَلِکِ النَّاس ِ﴿٢﴾


 إلَهِ النَّاسِ ﴿٣﴾


 مِنْ شَرِّ الْوَسْوَاسِ الْخَنَّاسِ ﴿٤﴾


الَّذِی یُوَسْوِسُ فِی صُدُورِ النَّاسِ ﴿٥﴾


 مِنَ الْجِنَّةِ وَ النَّاسِ ﴿٦﴾


 
بگو پناه میبرم به پروردگار مردم


فرمانروای مردم


معبود مردم


از شر وسوسه گر پنهان


که وسوسه میکند در سینه های مردم


مردمی از جن و انسان




سوره ناس یه نکته خیلی جالب داره ...


گاهی اوقات فکر میکنیم میدونیم اما در حقیقت نمیدونیم


این همون چیزیه که امام علی (ع) گفتن : 


اگر باطل با حق در نیامیزد حقیقت جو آن را میشناسد



معلومه وسواس خناس(وسوسه گر پنهانکار) 


که از نظر من هم میتونه شیطان باشه ، هم هر چیز دیگه ای


 حتی نفس خود انسان گاهی خودشو لا به لای حق پنهان میکنه تا باطل بودنش معلوم نشه


همه میدونن یا اگه نمیدونن امیدوارم بدونن


  شیطان از دو راه انسان رو گول میزنه :


گاهی غیبت و دروغ و کارایی که ما میدونیم اشتباهه


گاهی هم مثلا مثله حال الان جامعه ی ما 


 الان خیلی از مردم نمیدونن بی حجابی چه گناه بزرگیه 


 واقعا ماهواره ها کاری با مردم ما کردن که گناه ها رو خوب میبینن

این یه چیز خیلی ساده بود اما این حالت میتونه عمیق تر از اینم باشه ...


مثلا خود من چند مدت پیش شب جمعه بود می خواستم تا صبح بیدار باشم برای عبادت 


 بر حسب عادت همیشگیم چند ساعت قبل از اینکه خانواده بخوابن تا من برم نمازامو بخونم


 رفتم توی برنامه بازار بگردم دنبال برنامه و اینستاگرام رو دانلود کردم 


 تو اینستاگرام یکی رو دیدم با اسم و فامیل یکی از آشناهام


حالا غافل از اینکه میتونه هزار نفر دیگه هم با این اسم پیدا بشه ...


حالا اون آشنای من یه آدم واقعا مذهبی که هم فرهنگی بود و هم بسیجی ...


اما اینی که من پیدا کردم یه آدمی که انگار کلا شیطان پرست باشه ...


اومدم این آدم دومی رو با اونی که میشناختمش اشتباه گرفتم


منم عصبانی ... یه شب رو بیدار موندم ... 


نه تونستم قرآن بخونم نه نماز و نه هیچ چیز دیگه ای


تازه دنبال یه راه حل بودم که اصلا برم اکانتشو هک کنم و حذفش کنم


 که خانوادش نفهمن و زندگیش بهم نریزه ...


این یعنی میخواستم با یه کار اشتباه یه کار خوب و نشون بدم


 و اصلنم بد بودن این کار برام معلوم نبود تا به خود خدا پناه بردم ...



این همون وسواس خناس هست

راستی اینم بگم که مراقب باشید خطر وسواس خناس بیشتره

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی